Fujitsu deține tehnologia de a vizualiza mișcarea cumpărătorului într-un magazin

de: Radu Neagu
15 05. 2014

Fujitsu plănuiește să demonstreze în curând tehnologia proprietară ce permite vizualizarea mișcării clienților într-un magazin, folosind o serie de senzori de proximitate în infraroșu.

De ce ar prezenta interes o astfel de tehnologie care urmărește mișcarea cumpărătorului? Ei bine, Fujitsu, la fel ca orice altă companie producătoare sau agenție de marketing, ar spune că folosirea unui astfel de sistem ar putea aduce un plus semnificativ de vânzări magazinului respectiv.

Tehnologia permite, după spusele producătorului, decetarea unui număr mare de persoane cu o eroare de localizare de doar câțiva centimetri. Analizând datele respective, magazinul ar putea cunoaște zonele cele mai vizitate ale magazinului, cât timp petrece consumatorul în fața unui raft sau al unui articol și dacă există foarte mult trafic în dreptul caselor de marcat. Aceste date pot influența modul de aranjare și afișare al produselor, pot ajuta la identificarea unui trend bazat pe sezon și clienții respectivi și pot îmbunătăți semnificativ fluxul clienților prin magazin.

Toate aceste informații despre mișcarea cumpărătorului într-un magazin influențează în mod direct decizia de cumpărare și ajută o companie să eficientizeze mai bine atât spațiul, cât și produsele aflate la vânzare. Momentan, Fujitsu spune că această tehnologie este în stadiu de dezvoltare și că implementarea ei ar putea fi realizată destul de repede și cu costuri reduse pentru orice tip de magazin. Probabil, în curând vom auzi și de finalizarea acestor teste și implementarea tehnologiei la nivel comercial.